Nat Hluhluwe

Na regen komt zonneschijn,

Nou dat is hier wel van toepassing. Vanochtend begon het net voor ons ontbijt van 7 uur weer te regenen en onweren en weer zo ontzettend veel. We hebben het zelfs staan filmen. De bedienster heeft zich opgeofferd om 2 plu’s bij de receptie te gaan halen met n vuilniszak boven haar hoofd, het arme kind was drijfnat, maar ja wij kwamen lekker droog aan ????. En dat allemaal voor onze game drive van vandaag waardoor we nu met wat vertraagd aankwamen.

In onze umkhumbi lodge hebben we overigens heerlijk geslapen met een alles verslindende hagedis van 12 cm in onze kamer. ’t Meissie werd er wel een beetje zenuwachtig van…..

Bij aankomst stond Clarence Seedorf ons op te wachten. De kleine dikkerd met dreadlocks begon eerst even moeilijk te doen want onze trip was nog niet betaald, maar daar kwamen we al snel uit. Kent u het verhaal dat er nog een stel moest komen ?? Die kwamen niet! dus hadden we weer een private game drive. De wolken verdwenen en het werd prachtig weer. Echt!..wat een verschil in zo’n korte tijd.

Clarence heette officieel Christopher, whats in a name…. En samen met zijn zulu bijrijder gingen we op pad naar Imfolozi National Park, het oudste park van South Africa en is 96000 hectare. Al snel stopte we voor de eerste bezienswaardigheid nl dat er water in de rivier stond…. Dat vonden Chris en Zulu geweldig. Daarna ging het snel los, we kwamen big nr 4 tegen namelijk de rhino (oftewel neushoorn), wat een reusachtig beest! Op een paar meter afstand, met allemaal ??? Op zijn lijf die de parasieten opeten. De olifant de leeuw en de buffel hebben we al gezien. Weet u trouwens waarom de giraffen niet tot de big5 hoort ? Nee?? Wij ook niet ????. De view waren overigens weer fantastisch.

We kwamen nog impala’s tegen in grote groepen, bavianen, 1 lonely zebra, 3 wrattenzwijnen, 5 giraffen in de verte, een leeuw op ongeveer 1 km, en van die roofvogels een soort aasgieren. En piet het vogeltje van oma, die schijnt hier erg zeldzaam te zijn. We zijn heel erg blij met onze Verderkijkert! Op de terugweg gingen we nog op zoek naar olifanten, maar Chris en Zulu hadden het vizier dit keer niet op scherp staan.

Na de game drive waren er nog wat plannen voor de middag. Zo was er een Cultural Village maar er was geen sterveling thuis…we hebben er wel een lekker biertje gekocht. En False Bay, een hele grote zandvlakte bij het meer van st. Lucia waar je wel gewaarschuwd werd voor loslopende crockediles. Wij op onze badslippers er naar toe maar hadden het er al gauw gezien. We hebben in ieder geval wel een oude man kunnen begroeten met een ferme Afrikaanse handdruk.

Tussendoor besloten we door een straat in hluhluwe te wandelen waar een soort markt was. We hadden niets bij ons, geen camera, geen handtas, geen portemonnee (t meissie heeft geld in haar bh gestopt), geen brillen. Om maar zo onopvallend mogelijk te zijn en niet te lijken op toeristen. We waren de enige blanken. Maar alles viel mee. We hebben ons nog niet ergens onveilig gevoeld al wordt je dat wel verteld.

Einde van de middag hebben we nog lekker van de zon en een amahoela kunnen genieten. Maar je voelt dan wel dat de vermoeidheid een beetje op begint te spelen van zo’n inspannende reis. Dus het vriendje heeft maar even een tukkie gedaan.

Dus ‘savonds weer fris en fruitig naar het diner hier in de wildernis. Genoten van een heerlijk Italiaans diner. De lonely ranger had het Kampvuur al aangestoken. Zo gezellig.. daarna lekker slapen…

Morgen de trip naar Swaziland zo’n 275 km hier vandaan. We hebben besloten geen malariapillen te nemen omdat we hier minimaal zijn, 1 middag en 1 nacht, en van die pillen kan je behoorlijk ziek worden. We Letten wel goed op want die pillen kan je ook nog innemen als je besmet zou raken.

Groetjes Allemaal!