Wild Coast

Terug naar de kust

Na zo’n geweldige dag is het vandaag weer tijd om verder te gaan. Dit keer een ritje van 350 km naar de wild coast of africa, naar een kleine plaatsje Chintsa. De rit er naar toe was niet zoo spectaculair dus een klein dutje was snel gedaan. Even tanken, waarbij alles van de auto kan worden gecheckt tegen een kleine tip, en weer door…af en toe moesten we stevig in de remmen omdat er geiten of andere diersoorten op de weg stonden…en met een vaartje van 120 valt dat niet mee….ook waren er geregeld wegwerkzaamheden…

in Afrika gaat dat als volgt.; je komt met een gangetje van 120 aanrijden totdat je een vrouwtje met hesje en rode vlag(al dan niet geschminkt tegen de zon) ziet zwaaien die je waarschuwt dat er iets gaat gebeuren. Dan moet je rustig aansluiten in de rij stilstaande auto’s. Een mannetje staat vooraan en bepaalt wanneer weer mag worden gereden. Langs de weg lopen oude dames met manden met bananen op hun hoofd en koude koffie om te verkopen. Ondertussen werken tientallen mensen aan de weg en krijgen een harkje om het asfalt te verdelen. Zo anders dan bij ons.

Op onze weg naar de lodge hadden we wederom het idee dat Christian ons mannetje van de reisorganisatie ons bij de neus had genomen maar het moet wederom gezegd…ook deze keer zaten we er naast…de lodge is op een plek waar je best geboren wilt worden…aan de indische oceaan in al zijn schoonheid…rust…hoge golven…blauwe zee..ook het zonnetje deed zijn best dus na een warm welkom, inclusief champagne, gingen we naar de lodge met dezelfde uitstraling als de rest van de setting….we hebben een wandelingetje aan de zee gemaakt en de omgeving verkend om te kijken wat er allemaal was en geëindigd aan het wembadje op een ligbedje met een boek/dutje. Daarna echt enorm lekker en teveel gegeten! Een typisch Afrikaans vrouwtjes van de bediening kwam vertellen over haar verblijf hier en dat ze nooit ergens anders was geweest dan waar ze nu werkt. 1x is ze in Lesotho geweest. Das net als wij 1x naar België zijn geweest.

En nu lekker nog een afzakkertje aan het barretje ..straks lekker slapen en morgen gezond weer op. Ciao x

Btw het is vaak een probleem hier om foto's te plaatsen. De wifi werkt niet altijd erg snel. Maar we doen ons best