Buffelsdrift

We beginnen aan een nieuw verhaal maar we lazen vandaag dat er een aanslag is gepleegd in Nice op 14 juli de nationale feestdag van Frankrijk. We vinden dit verschrikkelijk en staan er dan ook even bij stil.

So here we are again!

De reis wordt steeds spannender want we gaan nu richting Oudtshoorn, de twin city van Alphen aan de Rijn….. Dat je ’t maar ff weet ????. De place van vannacht was top en ligt aan de Piet Retief straat in Stellenbosch. Het zag er allemaal idyllisch uit. Vanochtend kreeg ‘’t meissie een verse smoothie als ontbijt… het Afrikaans dat ze hier spreken is niet te verstaan, behalve dankie konden we thuisbrengen.

Na wederom aan de verkeerde kant in te willen stappen gingen we weer op pad. Het weer was terrible want de hele dag heeft ’t eigenlijk geregend. Maar dat mocht de pret niet drukken want we moesten een kleine 500 km rijden van de wijnroute naar de tuinroute. Een geweldig mooie rit met ontzettend veel afwisseling van natuur. De wijnvelden zijn kaal maar hebben weer een bepaald effect. De bergen zijn adembenemend mooi van grijs naar groen en rood. Tussen de bergen door ligt een soort steppe met lage bosjes en cactussen die weer rode bloemen hebben…je verwacht de postkoets ieder moment naast je… Midden in zo’n natuurreservaat zit natuurkijk Ronnie’s sexshop. Ze doen er hier alles aan om het zo anoniem te houden, je moet 250 km rijden voor een setje condooms ????… We reden over kronkelige wegen maar ook over amerikaans achtig lange stukken. Onderweg zagen we hier wel baboons gewoon op de weg zitten.. er stonden nl. met enige regelmaat borden met apen erop langs de weg…ja hoor dachten wij…sure die zitten hier vast..maar echt een bochtje om en yep ramen en deuren gelijk dicht want ze komen zo bij je binnen. We hebben ook onze eerste ervaring met het tanken gehad. Je wordt natuurlijk geholpen. Een man wijst je naar de pomp en een vrouw gooit je tank vol. En als je niet uitkijkt hebben ze je olie ververst, de bougies vervangen, de ramen gelapt en de uitlaat opgepoetst… en natuurlijk is een kleine tip gewenst. Neem de route 62 van Franshoek naar Oudtshoorn. Bij binnenkomst in Oudtshoorn wordt je direct geleid naar de aftrekplek….bizar ????.. We zijn maar doorgereden…. en direct naar onze eindbestemming gegaan, het was al best laat. Overigens lijkt Oudtshoorn best een leuke plaats. Er was een schooltoernooi met basketbal bezig…er was een soort kraampje met struisvogel veren. Daar staat deze plaats ook om bekend…..farms met struisvogels. Je kan ze ook bezoeken maar dat slaan we wel over. We moeten keuze ’s maken… en joke is niet dol op struisvogel biefstuk

Ons nieuwe onderkomen heet Buffelsdrift en is een tenten kamp middenin een reservaat met vooral olifanten...We worden met een soort legerkarretjes gebracht naar tent nummer 16. Onderweg zien we al een paar olifanten in de verte…groot zijn ze!! . Het park ligt aan een soort meertje waar veel ganzen een kabaal maken. Vanavond maar een Froi Gras bestellen dan maar….????. De tent is uitgerust met een kingsize bed met bedverwarming, eiken houten meubelen, een aparte badkamer en airco om ’t op te warmen….zoo ook mooi en sfeervol!!! Het koelt hier ’s nachts af tot rond het vriespunt. Echt survivallen dus ????. Super gezellig. Er liggen oordoppen voor het geluid van de dieren die er omheen kunnen wandelen. Er lag al poep van een of ander wild beest voor onze tent. Nee niet van de ganzen want dat herkennen we wel uit Nederland. Savonds hebben we in het bijbehorende restaurant gegeten …super lekker en spotgoedkoop (op zijn afrikaans) en wat contacten gelegd met ons thuisland. De Froi Gras stond niet op t menu dan maar een Bobotie besteld, een soort gehakt met enkele specerijen. Kippen levertjes blijkt later. Nee niet voor haar hoor! Jammer dat we hier maar 1 nachtje blijven. Na een heerlijke nacht waarin we het verwarmde bed hard nodig hadden konden we smorgens de buitendouche niet weerstaan….met een temperatuurtje van 5 gr. Heerlijk gedouched….Daarna super ontbijten en na crocodile dundee gedag te hebben gezegd en wat tips van aardige Belgen….op naar knysna! Ciao!!

Jan

Spannend!!
Super Cool om te lezen......