Aankomst in Zuid Afrika

Hallo allemaal,

Vandaag is onze reis dan echt begonnen. Gisteren om13.00Uur zijn we nog uitgezwaaid door Kelly , Mick, Thom en Leyah. Mick heeft ons naar Schiphol gebracht. Alles verliep eigenlijk prima, geen vertraging of wachtrijen. Wel veel controles maar dat is tegenwoordig niet anders. Maar goed ook! Want nadat we ons plekje hadden gevonden en het vliegtuig vol liep met toeristen, komt er nog een oude arabische man met cap op en lederen jas naast ons zitten en bij hem nog 4 gesluierde vrouwen. We hadden de man al 4 keer met onze ogen gefouilleerd maar niets bleek minder waar. De niet erg spraakzame man was met zijn vrouw en dochters op weg naar huis. Na ruim 5 uur komen we om iets voor middernacht aan op Doha. Een super moderne gateway met van die onbemande treintjes die je in starwars nog moet tegen komen. Maar desondanks kwamen we ook pokemon tegen van 4 meter hoog en 3 meter breed. Schijnbaar is het diertje of wat is ’t eigenlijk, weer een enorme rage aan het worden. Moet niet gekker worden.

Na een tussenstop van ruim een uur hebben onze vlucht vooral slapend vervolgd naar Cape Town airport. Hier blijkt het dan winter te zijn met zo’n 22 graden en heerlijk zonnetje. Bij de uitgang stond Joepie te wachten. Een wat oudere man die dan blijkbaar een bijnaam heeft verzonnen. Hij had natuurlijk ook een zus in Utrecht wonen. Maar ach, erg gezellig dat wel. Joepie hield voor ons een meet and greet, zonder alcoholische versnapering overigens. Volgende stap was natuurlijk de auto. Na 5 documenten ingevuld te hebben kregen we dan een hyundai. Een andere dan we geboekt een luxere tegen dezelfde prijs. En we mogen onbeperkt aanrijdingen maken. Altijd handig als je links moet rijden. Maar we krijgen een spiksplinternieuwe auto mee. En de eerste klassieke fout die je dan kan maken is om links in te stappen. En ja hoor ! Nog voordat we de parking afreden hadden we al bijna een eerste aanrijding. Das wel wennen zeg. Maar de eerste 35 km zijn we ongeschonden door gekomen.

Nu zitten we in onze eerste lodge Tarragona een schitterend mooi complex met een top kamer. In de lounge zitten we nu met een Afrikaans wijntje de dag door te nemen. Want de avond hebben we hier met zicht op de Atlantische oceaan in het fishermans warf van Hout Bay een visje weggewerkt bedienend door donkere matrozen. 10 km onder Kaapstad. Daarvoor hadden we in de plaatselijke pub al een guiness en een damesfiets weggewerkt. We hebben ook een nieuwe tablet die automatisch van biertje fiets maakt. Schijtziek wordt je er van. Ander ding is ook de zar, de zuid Afrikaanse rand. Zijn we niet meer zo gewend dat omrekenen. Nou ja joke wel want die rekent alle om naar guldens. Toch maar een nexit want dan weten we ook hoeveel fooi je weggeeft. Sorry ma!

Voor nu lekker slapen in ons queensize bed en tot morgen.

ma

leuk verslag weer maar kijk in godsnaam uit in dat verkeer.
Kijken met belangstelling uit naar je volgende verslag.